Kvarken Bryggeri, panimo tai brewery ovat kaikki käypiä nimiä panimolle, sillä jokainen yhdistelmä on rekisteröity panimolle. Kvarkenin nimi on ruotsia ja kääntyy suoraan merenkurkun panimoksi. Panimo on sijaintinsa puolesta jännällä paikalla, sillä se lepää aivan meren rannassa. Patrik Willför kertookin, että panimolta on linnun tietä kaksi kilometriä vähemmän Uumajaan kuin Vaasaan. Panimon sijainti valikoitui Bergmanien tahdosta, sillä he molemmat ovat kotoisin Raippaluodolta, eikä saarella ollut vielä omaa panimoa. Merenkurkun saariston UNESCOn maailmanperintökohteen status sai miehet myös pohtimaan, että olisi sääli, mikäli alueella ei olisi yhtään omaa pienpanimoa. Tilat panimotoiminnalle löytyivätkin kohtuullisen kivuttomasti, sillä meren rannassa sijaitsi vanha kalanjalostamo. Teollisuushallilla oli siis valmiiksi jo toimistotilat ja vaadittavat lattiakaivot, sekä rakenteet hyvän hygienian ylläpitämiseen. Mitään muutostöitä tiloille ei juurikaan tarvinnut tehdä, vaan tuotantovälineet vain kärrättiin sisälle ja olutta päästiin heti panemaan. Panimolla itseasiassa on vielä vanhat jääkoneet, joten paikalliset kalastajat pääsevät hakemaan jäitä saaliilleen panimolta.

Raippaluodolla on pitkä ja monipuolinen kulttuurihistoria, joka näkyy etenkin panimon tuotteissa. Kvarkenin oluet nimetään hyvin usein jonkin Raippaluodon tai merenkurkun saaristoon liittyvän asian kautta. Esimerkiksi Lighthouse Watchman Pils on nimetty Norrskärin majakanvartian mukaan, smuggler taas nyökkäilee kohti Raippaluodon salakuljetushistoriaa, Tax Relief on taas tehty Björkön ja Holmön postisouduille. Tarina verohelpotuksista on sikäli mielenkiintoinen, että Björkön ja Holmön läpi kulki 1600-luvulla Suomen ja Ruotsin välillä posti postisoudun muodossa. Alueen ihmiset saivat Kustaa Vaasan myöntämän verovapauden ja vapautuksen asevelvollisuudesta. Patrik Willför naurahtaakin, että juuri Tax Relief sopii pienpanimo-oluen nimeksi paremmin kuin hyvin.

Kvarken on kokoluokaltaan niitä tavallisimpia suomalaisia pienpanimoita. Se ei työllistä välittömästi muita, kuin kolme yrittäjäänsä ja vuosittaiset tuotantomäärät ovat odotuksien mukaan noin 35-40 000 litraa. Kesäkuussa 2019 Kvarken avasi Raippaluodon keskustaan oman gastropubin ja panimoravintolan. Tila sijaitsee vanhan bensa-aseman tiloissa Replotin keskustassa ja tulee varmasti työllistämään yrittäjiensä lisäksi muitakin. Patrikit myöntävät, että panimomyymälä on heille asia, jonka vaikutukset näkyvät kunnolla vasta ensi kesänä. Panimo sijaitsee sen verran kaukana saaristossa, että sinne ei noin vain eksykään, etenkään kesäkauden ulkopuolella. Mutta kesäkaudella niin kotimaiset kuin myös ulkomaiset veneilijät ovat tärkeä asiakaskunta panimolle. Panimon edusta on sen verran syvää vettä, että siihen pääsee myös vähän suuremmat veneet.

Kippis!