Kesä 2020 on takana ja Suuret Oluet – Pienet Panimot -festarikiertue on tältä osin taputeltu. Täysi-ikäiseksi ehtinyt, monen kaupungin oluttapahtuma keräsi kokonaisuudessaan 40 000 oluen ystävää maistelemaan kiertueella olleiden 36 jäsenpanimomme oluita. Kiitos kaikille kiinnostuneille, joiden ansiosta panimot joutuivat välillä sulkemaan hanojaan ja myymään ”ei oota”.

Vuosi ja etenkin tapahtumakesä 2020 tulee jäämään varmasti monelle vielä pitkäksi aikaa mieliin. Niin peruuntuneiden tapahtumien, kuin myös erikoisjärjestelyiden vuoksi. Ilman Lammin Sahdin ja SOPPin pääarkkitehdin, Pekka Kääriäisen, sekä hänen taustavoimiensa lisätyötä tarpeellisten hygieniajärjestelyiden ja turvaetäisyyksien noudattamiseksi, näitä tapahtumia tuskin olisi voitu järjestää. Siitä iso kiitos heille, sekä kaikille talkootyöläisille.

Itse pääsin osallistumaan niin Turun, kuin myös Tampereen olutfestivaaleille, joista jälkimmäisessä julkistettiin Suomen Paras Olut -kilpailun tulokset. Koko kilpailun voittajan manttelin vei tällä kertaa Panimo Honkavuoren Valo -vehnäolut. Onnittelut kaikille palkituille! Lisää voittajista www.suomenparasolut.fi.

Ensi viikolla käymme kesän 2020 toiseksi viimeisen panimoesittelyn kimppuun. Sijaintia en tietenkään paljasta, mutta vinkin voin antaa. Kyseinen panimo löytyy osoitteesta https://pienpanimoliitto.fi/loyda-lahin-pienpanimosi

Ensi viikkoon!